четвер, 15 грудня 2011 р.

Jesus Christ in Japan

Сьогодні в мене був супер смішний епізод в лабораторії - мушу поділитися.

Інколи під час обіду я сідаю за великий стіл в лабораторії - хаваю своє "бенто" а по простому ланч-бокс. Іноді до мене приєднується хтось із студентів. Найчастіше це популярний в цьому блозі Такума але іноді зі мною обідає мій другий (молодший) студент Джун-ічі, про якого вже тут також ішлося (той шо з тиском). 

Під час обіду (оскільки студенти як правило мовчать) я завожу розмову на різні теми переважно культурні і переважно повязані з Японією. Так наприклад кілька тижнів тому я подивився "Сім самураїв" Куросави мовою оригіналу із англійськими субтитрами і мені було дуже кайфово розуміти деякі прості фрази японською мовою в кіно. У піднесеному настрої я хотів обговорити це і взагалі обсудити фільм з носіями цієї культури. І що ж виявилося - ніхто серед присутніх в лабораторії студентів не бачив цього кіно, незважаючи на те що це один із шедеврів японського кінематографу. Чули про нього всі але ніхто не бачив. Переважна причина - шо фільм дуже старий і відповідно - нецікавий. 

Наступного разу ми говорили про відомого японського дизайнера. Як виразився Іван Н. (мій ужгородський друг) цей дизайнер, - Kazumasa Nagai такий популярний що його має знати кожен японець. Увы.... Ніхто в моїй лабораторії про нього даже не чув не то шо знайомий з його роботами. 
 
Ну і апогеєм цих обідніх засідань можна вважати сьогоднішній день коли ми сиділи собі з Джуном-ічі супокуйно обідали говорили про то про сьо, я попросив розповісти як він буде проводити новорічні свята - чи піде у храм 1 січня (як заведено в Японії). Він сказав піде в храм і там буде говорити 15 хвилинну молитву - про шо конкретно буде просити і до кого конкретно він буде звертатися вияснити не вдалося. Лише зміг мені пояснити шо молитву написав дідо - така собі сімейна молитва. 

Потім слово за слово ми перейшли до Christmas де першим ділом я повідомив шо ми святкуємо Christmas не тому шо є Санта Клаус а тому шо є Jesus Christ. Ця інформація викликала величезне здивування у мого студента... Я спочатку не врубився а потім почав допитуватися чи він взагалі знає хто такий Jesus Christ. На це мені була дана відповідь "Щось таке я вже чув...". Ну і тоді вже я почав гру ану-ка угадай. Сама смішна відповідь була пожалуй що Jesus Christ це премєр-міністр, на уточнююче запитання якої країни - "мабуть Америки". Підключили на допомогу іншого студента (я був впевнений що він знатиме), він порозмишляв порозмишляв і каже це хтось хто має відношення до релігії, я возрадувався - хоч не премєр міністр. Але я все настоював і добивався простої більш короткої відповіді. Попросили поучаствувати ще одного колегу і він теж не зміг відповісти хто ж це такий Jesus Christ... 

Після цього я пояснив що конкретно я хотів почути кажу "Jesus Christ це Бог" або "Jesus Christ це син Божий" це кажу головна особа в християнстві тому і назва така. Такими откровєніями я викликав величезне здивування у мене почали запитувати чи дійсно я так думаю що Jesus Christ це Бог. Я пояснив що питання має звучати не "як ти думаєш" а "чи ти віриш" Підсумовуючи обідню розмову мені сказали що японці вірять в Санта Клауса.... От така культурна прірва розєднує нас людей західного світу і східного. 

Хоча я не впевнений що багато закарпатських студентів 21-22 роки змогли би чітко сказати хто такий Будда... Такшо вибірка моя так скаазть не дуже репрезентативна хоча я вірю що результат вірний. Це Японія. Так як я її бачу.

12 коментарів:

  1. И этот народ мы считаем умной нацией :-)

    ВідповістиВидалити
  2. А нащо їм заморочуватися чужими цінностями, якщо у них і так все добре...

    ВідповістиВидалити
  3. У мене також виникає спочатку така думка як у тебе Наталі, але все ж таки дійсно тут різниця не в образованії а культурних відмінностях. Ну і плюс - це всього навсього студенти.

    ВідповістиВидалити
  4. Ромка, не надо делать скидки на возраст, ведь и ты и я в свои 22-23 года явно знали в несколько раз больше чем твои студенты.
    Я согласна с тем, что лучше быть спецом в одном деле нежели заниматься несколькими и ничего в них не достичь. И то что японцы зачастую специализируются в чём-то одном и добиваются в выбранной для себя сфере более менее хороших результатов не распыляясь на то, что по их мнению им совершенно не интересно и возможно никогда не пригодиться в жизни.
    Но, блин, ведь саморазвития никто не отменял. Неужели людям совсем не интересно, для начала, хоть частично познать свою страну и культуру (а с твоего поста понимаю, что и свою культуру они знают хреново, и в Санта Клауса они, скорее всего, верят намного больше нежели в Будду).
    Знаю, что ты не согласишься с моим мнением и скажешь, что и у нас в стране не всё гуд, да всё так, полностью с тобой согласно. НО мы сейчас говорим не о всех, а о студентах ВУЗов, которые изначально уже считаются элитой, будущим любой страны и они просто таки ОБЯЗАНЫ быть образованными и эрудированными людьми, и всегда быть готовыми поддержать разговор на любую тему.

    ВідповістиВидалити
  5. Незнаю незнаю занадто уж категорично. Хотя я і вважаю що оцінки будь яких явищ і подій треба робити чітко і ясно без всяких вєжлівостей але в цьому питанні не хочу бути аж таким катеогоричним. Насправді студенти мої дуже цікаві, і "копатися в їхніх головах" мені дуже цікаво. Плюс вони ввічливі. Да коли я був студентом може я був і трішечки більш ерудованим але більшість моїх сокурсників даже рядом не стояла з моїми теперішніми студіками. Такшо я утримаюсь від категоричного заключення. Просто по моєму не знати хто такий Jesus Christ в Японії вполнє нормально для місцевих аборигенів :-)

    ВідповістиВидалити
  6. Ромчик, да, тяжело нам гениям (тебя и себя имею ввиду :-))адекватно оценивать твоих аборигенов ;-)
    Слушай археолог, ты там поаккуратней копайся в их головах, дабы детскую психику не повредить да и вообще мозг не вынести :-)
    Сообщай дальше о новых "открытиях", будем рады почитать ;-)

    ВідповістиВидалити
  7. А багато хто дивився "Тіні забутих предків" і знає творчисть Нарбута, наприклад? ;)
    Я також про це кіно чула, але, як і японські студенти, вважаю "...шо фільм дуже старий і відповідно - нецікавий" ))) Так що тут таке діло...

    ВідповістиВидалити
  8. Погоджуюся - "Тіні забутих предків" серед студентів 22-23 роки мабуть небачив ніхто (цікаво чи чули...). Це тільки доводить те що студенти всюди однакові в плані знайомства з шедеврами національного кінематографу, шедеврами національного дизайну і мабуть чузоземними релігіями. Просто до мене це тільки тепер дошло, я своїх японських студентів люблю, і аж ніяк не хочу їх принижувати, порівнюючи з закарпатськими. Просто констатую спостереження.

    ВідповістиВидалити
  9. Я конечно дама старомодная и достаточно специфичная, но фильм "Тіні забутих предків" это один из моих любимых фильмов ещё с детства. Вообще мне очень нравиться творчесть Ивана Мыколайчука, прекрасный актёр был. А фильм «Пропавшая грамота» - это вообще один из тех фильмов которые я лично могла смотреть ну ооооооочень часто.
    Возможно, что современная украинская молодёжь никогда не видела "Тіні забутих предків", и скоре всего причина не втом что они не хотели его посмотреть, а просто что время изменилось. Ведь в нашем детстве и юношестве существовало всего лишь пау телеканалов и выбр того что хотелось бы смотреть был не очень большой.
    То зараз каждый может выбрать тот канал который тебе нравиться больше всего и "втыкать" в негоцелыми днями. Ну об интернете вообще говорить не буду :-))

    ВідповістиВидалити
  10. ЕленаУжгород30 грудня 2011 р. о 22:31

    Именно потому!!! Тут не успеваешь посмотреть что-то из новых фильмов, не говоря про классику... Меня муж пару лет назад специально водил на "Иван Васильевич меняет профессию", которого я до сих пор полностью не видела. а то он цитатами рассыпается, а я ничего не понимаю)))))) Похоже, нужно спецсеанс с "Предками" себе устроить)))))))

    ВідповістиВидалити
  11. Наталі я вобще даже не чув про таке кіно як "Пропавшая грамота". А на рахунок класики, Олена, то да погоджуюся що є багато нового кіно і часу на класику не залишається. Але я думаю якщо запитати людей "зі смаком" або людей що розуміються на кінематографі - то навряд чи вони погодяться що випускають дуже багато нових хороших фільмів. У мене наприклад проблема - недавно потратив кучу часу щоб знайти якийсь хороший новий фільм. Вибирав по акторам. В результаті подивися парочку ідіотських голівудських фільмів і жалію що потратив час і на це. Може хтось порекомендує мені щось новеньке і цікаве. Раз уж новий рік то можна якісь комедії. Дякую.

    ВідповістиВидалити
  12. А вот "Сім самураїв" пішли на ура.

    ВідповістиВидалити