пʼятницю, 24 травня 2013 р.

Привіт японцям з Китайської народної республіки.

У нас по графіку завтра в суботу має бути щорічна садочкова екскурсія. Як правило така екскурсія плануєтья задовго до її проведення - десь місяць тому ми отримали конкретний детальний розпорядок дня на завтра розписаний до хвилини, і тому якщо щось то і перенести її не можна. Звичайно погоду запланувати не можна і тому на всякий випадок - є пожарний варіант, якщо дощ то всі разом ідемо в дитячий дурдом центр.

Десь кілька днів тому, я вже знав що в суботу буде сонячно і цілий тиждень з нетерпінням чекав суботи, щоб поїхати з усіма садочковими дітьми і їх батьками на спільну екскурсію (так точно як в минулому році буде в Грін парку). От яка памятна фотка з тих часів - з минулорічної вилазки.


Але от сьогодні вечером коли забирав Марьку з садочка, мене засмутила вчителька і попередила, що завтра найбіль імовірно все-таки підемо в дитячий дурдом, незважаєючи на те, що дощу не буде. Почала щось довго пояснювати але розуміючи, що до мене не дуже доходить показала бумажку на якій я побачив "PM 2.5" і одразу все зрозумів.

Знову китайська бурно розвивающася економіка нам шле привіт у вигляді своїх індустріальних забруднень. 

Недавно читав статтю в нью-йорк-таймз про забруднення в Китаї - де у великих містах дітей вже й не на двір не рекомендовано випускати - таке брудне і шкідливе для здоровя повітря. Тоді, розказуючи Оленці про це, я казав - та не переживай - до нас воно не долітає - все опадає з дощами недопливши до Японії. Не тут то було, - дощів нема і до нас долетіло.


Ось яку картику нам показує інтернет - станом на зараз в повітрі 151 мікрограм на кубічний метр мікро частинок з діаметром до 2,5 мікрона (це вони і є PM 2.5). А це значить, що скоріше за усе - навряд чи ми завтра зможемо попасти на екскурсію, - малоімовірно що концентрація до ранку впаде до 70 мкг/м3.

Колись я вже показував фотку картини яку спостерігав з літака коли ми злітали з Шанхая. Тоді я собі подумав, що мабуть трошки я нечесно ставлюся до китайців і занадто строго. Як виявляється це все не жарти - і цей економічний зріст буде напевно оплачений міліонами смертей від раку легень, міліардами захворювань легень і ще не знаю чим... "Радує" те, що тут в Японії це дуже акуратно контролюється і чуть-шо то нас навіть в садочку попередять - що краще на двір не виходити і китайськими забрудненнями не дихати.

Немає коментарів:

Дописати коментар